رد کردن لینک ها

۳ نشانه که به شما هشدار می‌دهد در رابطه تان باید پویاتر باشید

رابطه شما از پویایی کافی برخوردار است؟

آیا خلأ هایی که شکل می‌گیرند و به رابطه زخم می زنند محصول شرایط هستند یا از نوع رفتار شما ناشی می‌شود؟

روان‌شناسان انجمن مشاوره اتحادیه اروپا در پژوهشی در سال ۲۰۱۶ بین مردم عادی جامعه اروپایی به نتایجی شگرف رسیدند. در گذشته دوطرف یک رابطه به طور قطعی بخشی از مشکلات را ناشی از شرایط بیرونی می دانستند. اما نتایج این پژوهش که دوسال به طول انجامید، نشان داد طرفین یک رابطه به دنبال این هستند که تمام داده های بیرون رابطه را با یک فیلتر مشخص گزینش کنند. در بخش دیگری از این پژوهش، زوج های یک رابطه از اینکه جامعه حریم تنهایی و شخصی شان را تصاحب می‌کند گله مند بودند. این گله مندی، فردیت درونی رابطه را تقویت می کند اما قطعا تلاش و اراده ی فردی را دوچندان طلب

می‌کند.

در زیر به سه عامل مهم می‌پردازیم:

۱. کم شدن یا نداشتن شادی

کم‌شدن و یا از دست رفتن موقعیت های شادی حتما دلیلی دارد.
رابطه ای موفق الزام به همیشه شاد بودن ندارد، اما باید محبت و خنده ای صمیمی را همیشه داشته باشد. شادی در یک رابطه مبتنی بر ایجاد و بازخورد دوطرفه است. از اینکه در رابطه فقط یک نفر عامل شادی را تولید کند، بر حذر باشید. سعی کنید شادی را مانند یک فرآیند مشورتی، دو نفری به وجود بیاورید. درباره ی آنکه چه چیزی می‌تواند شادی آفرین باشد بحث کنید و حتی گاهی جدل داشته باشید. این جدل مانند دفاع کردن از حریم شخصی، احساس غرور را به ارمغان می آورد.
پس اگر در ایجاد شادی تک روی داشته باشید به مرور زمان برای ایجاد شادی باید به تمسخر و کارهای هجو پناه آورید. اگر در رابطه همیشه یک نفر میخنداند و دیگری می‌خندد، بدانید که رابطه به سمت یکنواختی و بی حوصلگی پیش رفته است.

۲. فداکاری یا فداشدن

یونانی ها معتقد بودند زنان نسبت به مردانی که برای شخصیت مردانه شان احترام قائلند ارزش خاصی را قائل هستند. در رابطه یکی از عامل های اصلی سردی و یکنواختی در ایجاد احترام های متقابل این است که یکی از طرفین رابطه با نادیده گرفتن خودش تلاش به فداکاری می کند. رولو می معتقد است فداکاری در ابتدا نمایش اقتدار و استقلال شخصیتی فرد فداکار است. فراموش نکنید که شریک شما نمیخواهد خودش را خوشبخت و شما را بدبخت احساس کند. او می خواهد همه ی احساس ها برابر تقسیم شود. فداکاری های خاص خودتان را در هدیه ها نمایش دهید.

۳. هیچ تصمیمی را فردی نگیرید: «حتی یک خرید ساده برای شریکتان»

دنیای امروز، شما را به عنوان یک انتخاب ناب و بی مانند نمی‌بیند. امروزه بسیار کسانی درست عین خصوصیات اکتسابی و انتسابی شما را دارند و حتی کاملتر. این موضوع همان خصوصیت کثرت گرایی همه جانبه در دنیای مدرن است.

ممکن است شما در گذشته در یک جمع دوستانه یک دکتر پیدا می کردید اما امروز در یک جمع دوستانه همه دارای این درجه تحصیلی و اجتماعی هستند. پس خاص بودن شما باید به نقاط دیگری اشاره داشته باشد. این نقطه، اهمیت دادن شما به رفتار اشتراکی ست.

تلاش و اراده شما برای انتخابی اشتراکی می تواند رابطه را هر روز جذابتر و زیباتر کند. برای تهیه و خرید کردن یک آرزوی شریکتان، او را در جریان قرار دهید. دنیای امروز دیگر نیاز به غافلگیری ندارد. نمی‌توانید در این هیاهو و آشفتگی غافلگیری را خاص جلوه دهید. شریک شما می خواهد حضور داشته باشد. غافلگیری او، بودن در کنار شماست. سهیم بودن در خوشحالی شما برای او، سوپرایز شدن است.

زندگی امروز فرصت برای باهم بودن را کاهش داده است. زمان و مکان ها درهم تنیده شدند و شما را به یک ربات فعال اما با پویایی کم تبدیل کرده است. شما باید قبل از آنکه تلاش کنید انسان خوبی باشید باید اراده داشته باشید شریک خوبی باشید.

دنیای امروز از شما شریک بودن و اشتراکی رفتار کردن را می خواهد. زندگی مشترک و یک رابطه ی عاشقانه و حتی اجتماعی اگر با شراکت و رفتار اشتراکی همراه باشد می تواند نتیجه ی پایداری را برای شما به ارمغان بیاورد. در غیر اینصورت روح شما و رابطه ای که در آن هستید زخمی و در نهایت نابود خواهد شد.

www.lifehack.org

به گفتگو بپیوندید

بازگشت به بالای صفحه