رد کردن لینک ها

شش کلید مهم برای درک زنان

شش کلید مهم برای درک زنان
(درک اینکه زنان چه می خواهند، چندان هم پیچیده نیست!!!)

روانشناسی و جنسیت زنانه خانم‌ها از هر جنبه ای نسبت به امور انسانی به عواطف و تعامل های ارتباطی وابسته است. برخی از زنان از جنسیت خود استفاده می کنند تا در اجتماع زندگی برجسته تری داشته باشند. برخی از زنان از جایگاه اجتماعی شان برای جلوگیری از سواستفاده های جنسی و عاطفی بهره می گیرند.

شش کلید مهم برای درک زنان:

۱. تشخیص دهید که زنان می‌خواهند احساس وابستگی کنند. اما نیازمند قطعی شما نباشند. وابستگی برای زمان یک نوع از دوست داشتن و تعامل است که حکم دستاورد را برای آنان دارد. زنان می خواهند اطمینان حاصل کنند که رابطه بر پایه حمایت است. پس از یک دوره جداسازی (حتی یک روز از هم جدابودن)، اولین احساسی که برای زن ایجاد می شود ناراحتی ست اما این باعث شکل گیری یک وابستگی منطقی و مورد علاقه ی زن می شود. به عنوان مثال، اگر شما در یک روز طولانی در محل کار دچار خستگی می شوید و شریک زندگی شما می خواهد با شما صحبت کند، سعی کنید بگویید “من خیلی خوشحال میشم که تو را ببینم. در طول امروز از تو دور بودم و اشتیاق بودن با تو را دارم. کلی داستان و حرف هست که می خواهم از تو بشنوم و برات از چیزهایی که امروز تجربه کردم بگم. می تونیم امروز باهم تلفنی حرف بزنیم و بیا برای امروز ۱۵دقیقه مکالمه انتخاب کنیم. نظرت چیه؟
زنان نیاز دارند تا برای هر موضوعی با آنان سخن بگویید. مکالمه داشته باشید. رد شدن از موضوعات برای زن یک شکست عاطفی و منطقی در انتخاب هایش است. زنان هرآنچه را که بروز می دهند را به امید دوباره جذب کردن آن مصرف می کند. آنها تمام رفتارها و کنش هایشان را از دارایی های خود می دانند. پس اجازه ندهید در این سرمایه گذاری، شما شریک خیانت کاری شوید.

۲. در هر حالت مشکلی را که پیش میاید، حل نکنید. اگر مطمئن نیستید که شریک زندگی شما در هر لحظه چه چیزی را نیاز دارد، باید از او درخواست کنید و بعد به او در موضوعی که احساس مشکل دارد کمکش باشید. در این مواقع باید بگویید: «من احساس می کنم مشکلی هست و تو بخاطرش ناراحت هستی. اگر الان زمان مناسبی هست درباره اش صحبت کنیم و یا در این مورد شاید بتونم پیشنهاد کمک کننده ای داشته باشم.»
زنان نیاز دارند تا هنگام مواجه با مشکل ابتدا در تنهایی با موضوع مشکل زمانی را سپری کنند تا بتوانند با آگاهی و آمادگی کامل با دیگری مشورت کنند. فراموش نکنید که زنان به کمک نیاز دارند و نه یک همدردی ساده. پس برای کمک کردن آماده باشید، در غیر اینصورت مداخله نکنید.

۳. اگر شریک زندگی شما نسبت به موضوعات جنسی گرایش کمی دارد، سعی کنید کمی با او همدردی کنید. در این مواقع بیشترین فشار روی او قرار دارد و تحقیقات و تجارب نشان داده معمولا این احساس سردی به معنای شکست در رابطه جنسی نیست و بیشتر به دلیل احساسات زن نسبت به هویت روابط جنسی ست. مثلا تکراری بودن کلیت رابطه جنسی برای آنها. لازم است با او درباره ی این موضوع صحبت کنید بجای آنکه بخواهید او را سرزنش کنید.
زنان هرچه روابط صمیمانه در روابط جنسی آنها با شریک خودشان را بیشتر تجربه می کنند بیشتر مشکلات جنسی شان برای آنها هویدا و خودآگاه می شود. تمام شکست ها و نقاط ضعف جنسی برای آنها پررنگتر می شود. به همین دلیل زنان در طول دوران زندگی زناشویی بسیار بیشتر از مردان دچار خلأهای جنسی، خستگی جنسی و بیهودگی در آن می شوند.

۴. فکر کنید که در روز چقدر کار توسط شریک زندگی شما انجام می‌گیرد. آیا او اغلب برای کارهایی که می کند خسته است؟ یا از کارکردن انرژی و انگیزه حرکت های بعدی اش را دریافت می کند.
اگر او در خارج از منزل کار می کند، چقدر مسئولیت ذهنی و توان بدنی اش را برای پخت و پز، خرید، تمیز کردن، لباس شستن و مراقبت از کودکان انجام می دهد؟ توجه داشته باشیم میزان خستگی و فرسودگی برای زنانی که خانه دار هستند بسیار بیشتر از زنان شاغل در اجتماع است. چرا که تنها قضاوت و نظرسنجی که کار او را تشویق یا نفی می کند، توسط شما صورت می‌پذیرد. همین باعث می‌شود نقش شما در اشتراکی انجام دادن کارها بیشتر شود. قبل از آنکه از شما همکاری بخواهد با او همکاری و مشارکت کنید. کارها با مشارکت پیش بروند کیفیت تأثیرگذاری شان بیشتر احساس می شود. شما با مشارکت کردن در امور کاری همسرتان تنها به او کمک نمی کنید بلکه مهمترین رفتار این است شما می توانید در پذیرفتن مسئولیت های مشترک نقش قوی ایفا کنید. انگلیسی ها ضرب المثلی دارند در این مورد: اگر می‌خواهی مرد خوشبختی باشی، زنت را خوشبخت کن!!!

۵. در برابر همسرتان ناراحتی ها را ابراز کنید. او از سکوت و ادب بیش اندازه شما اذیت می شود. دقیقا همین رفتار را اجازه دهید او دربرابر شما و مسائل پیرامونی داشته باشد. زنان نیاز به همراهی شما در امور مربوط به خودش را با دریافت حس استقلال طلبی شان در برخورد با مسائل

کسب می کنند. به او فرصت دهید در هنگام بروز مشکل یا عصبانیت، انتخابگر کنش و واکنش خودش باشد. زنان شما را برای همراهی می خواهند نه آنکه او را از تنهایی خارج کنید.

۶. درک اینکه ارتباطات رابطه ی مشترک یک روند با نوسانات مختلفی است. به مشکلات ارتباطی همسرتان به عنوان یک دعوت نامه برای تعامل بیشتر و ایجاد یک بستر جدید برای گفتگو با او نگاه کنید. گوش دادن به غرولندهای او را یک رفتار عاطفی برای مصاحبت بدانید و در نهایت از او برای اینکه تعامل در گفتگو داشته است تشکر کنید. هرگز هنگام گوش دادن به او کار دیگری نکنید. شما و همسرتان ممکن است خیلی متفاوت نسبت به علایق همدیگر صحبت کنید، اما هنوز هم بطور بالقوه ای امکان و اراده برای رسیدن به سطح بالاتری از فهمیدن یکدیگر، علاقه وجود دارد.

درک ‌زنان چه در نقش همسر و یا همکاربودن، یک فرصت برای تقویت عاطفه و احساس های رفتاری شما است. فرصتی برای درک جهان بینی نیمی از جمعیت جهان. مشارکت و شناخت ابعاد زنان یعنی اهمیت دادن به خودتان. زیرا مادر شما هم روزی زنی جوان و مجرد بوده است که با تعاملی سازنده شما را به دنیا آورده است.

بازگشت به بالای صفحه