رد کردن لینک ها

چرا در زندگی مشترک عمر رابطه‌ی جنسی کوتاه است؟

آلمانی ها معتقدند زندگی مشترک بخاطر دو چیز از مجردی بهتر است. اول اینکه میتونی بچه دار بشی و دوم اینکه با آرامش رابطه‌ی جنسی تجربه کنی.
بدون شک بخش مهمی از فرهنگ های جهان تا حدودی به این دیدگاه معتقدند. زندگی مشترک بقای نسل شما را به لذت جنسی گره می زند و دیگر رابطه ی جنسی را صرفا یک عمل فانتزی آرامش بخش جلوه نمی دهد.

اما پژوهش و مشاهدات روانشناسان نشان می‌دهد که رابطه‌ی جنسی بعد از گذار از شش ماه اول زندگی و گذشت یک تا دوسال از رابطه ی مشترک، تمایل به برقراری رابطه جنسی کاهش می‌یابد.
این کاهش تمایل می‌تواند به یک بن‌بست عاطفی تبدیل شود، البته اگر کنترل نشود.

فروید در گزارش های روانکاوی که در آخر عمرش گردآوری می‌کرد به این موضوع اشاره می کند که یک زوج، بخش زیاد مشکلاتشان ناشی از مسائل جنسی‌ست و معمولا هم این را انکار می‌کنند.
مهمترین دلیل این است که در هدف‌گذاری زندگی مشترک خود موضوع جنسی را مهمترین عاملی می‌دانند که قرار است نه تنها حل و فصل شود بلکه تکامل هم یابد.
تعیین یک مأموریت احساسی ویژه برای رابطه ی جنسی از آنجایی محقق نمی‌شود که این یک مأموریت غیرممکن است. رابطه ی جنسی را باید با الگوهای خودش درک کنید.
الگوهای یک عمل جنسی خیلی سخت می‌توانند منجر به تولد احساسی ویژه شوند. مرد و زن اگر از هم جدا شوند ممکن است نتوانند دیگری جدیدی را مانند تجربه‌ی گذشته‌شان دوست بدارند اما شک نکنید رابطه ی جنسی حتی از شما بهتر را می تواند رقم بزند.

این است آن نکته ی مهم:
واقعا کجای یک رابطه ی جنسی وظیفه دارد عشق و مشکلات احساسی را پاسخ دهد؟
پاسخ به این سوال می تواند شما را در موقعیت رهایی قرار دهد که درک کنید آنچه تا بحال به عنوان رابطه ی جنسی داشتید بهترین تجربه های جنسی تان بوده ست یا خیر؟

فشارهای زندگی خصوصاً مشکلات مالی می تواند مستقیماً در بدن و روح جنسی شما تاثیر منفی بگذارد. در دنیای امروز هیچ اتفاقی وجود ندارد که عامل تشویقی جنسی برای بدن شما باشد. حتی یک عنصر تحریک آمیز هم در نهایت منجر به تخریب می شود. اینجاست که خود شما مهم می شوید و البته کارتان سخت است. به تنهایی پاسخ دادن به آنچه هنوز نمی‌شود مناسب و منطقی درباره ش حرف زد، کار بسیار دشواری‌ست.
انجمن روانشناسی آمریکا دو بار در سال سمیناری را در رابطه با تحولات و تغییرات رابطه‌ی جنسی برگزار می کند و در تلاش است تا بگوید سیر تحولات و تغییرات انگاره ها و تصورات رابطه ی جنسی از هر چیز دیگری در دنیا، نوسانات بیشتری دارد.
حالا با توجه به این سرعت تغییر، ما اگر بخواهیم آسان از این موضوع گذر کنیم چه زمانی می توانیم با آرامش به همدیگر برسیم؟
آنچه قرار است ما را به آرامش برساند، یا نیست یا از ما خیلی دور است. لازم است از نو و یا برای یکبار هم که شده به جستجوی رابطه ی جنسی برویم که برای خودمان مناسب است و نه اینکه صرفا چون یک رابطه‌ی جنسی که برای همه مناسب است، برای ما هم خوب باشد.

به گفتگو بپیوندید

بازگشت به بالای صفحه