رد کردن لینک ها

کنار آمدن با طلاق و جدایی

طلاق و یا جدایی فارغ از دلیل آن می‌تواند پروسه‌ای بسیار دشوار باشد. می‌تواند دنیای شما را زیر و رو کند و باعث شود نتوانید کارهای روزانه خود را انجام دهید . اما کارهایی وجود دارد که می‌توانید با انجام آنها این پروسه‌ی سخت را راحت تر کنید.

طبیعی است که احساسات متفاوت را تجربه کنید. طبیعی است که احساس ناراحتی ، عصبانیت ، خشم ، خستگی ، ناامیدی و گیج شدن داشته باشید و این احساسات می‌توانند شدید باشند.

شما ممکن است نسبت به آینده احساس اضطراب داشته باشید. بپذیرید که این واکنش‌ها در طول زمان کاهش می‌یابند حتی اگر ازدواج شما خوب نبوده باشد ، مواجه شدن با آینده‌ی نامعلوم می‌تواند ترسناک باشد.

به خود زمان دهید. به خودتان این اجازه را دهید که برای مدتی کمتر کارآمد باشید. شما ممکن است برای مدت کوتاهی قادر نباشید به اندازه ی قبل در کار خود موفق باشید یا همانند قبل به دیگران اهمیت دهید.هیچکس ابر انسان نیست ؛ زمانی را برای بهبودی و تجدید دوباره ی انرژی در نظر بگیرید.

این بار را به تنهایی به دوش نکشید. صحبت کردن در مورد احساساتتان با دوستان و خانواده می‌تواند به شما کمک کند این دوران را پشت سر بگذارید. اگر خود را از بقیه جدا کنید ، ممکن است استرستان بالا رود و تمرکز خود را از دست دهید . از کمک گرفتن نترسید.

از جسم و روح خود مراقبت کنید. با خود و بدنتان مهربان باشید.زمانی را برای ورزش ، خوردن غذای سالم و استراحت در نظر بگیرید. تا جایی که می‌توانید به روال عادی خود ادامه دهید. 

سعی کنید از گرفتن تصمیمات جدی و ایجاد تغییرات بزرگ بپرهیزید. برای کنار آمدن با شرایط به سراغ الکل ، مواد مخدر و یا سیگار نروید ؛ آنها فقط باعث بیشتر شدن مشکلات می‌شوند.

از بحث و دعوا با همسر سابق خود بپرهیزید. اگر یک مکالمه در حال تبدیل شدن به دعوا بود ، به آرامی پیشنهاد دهید که بعدا مکالمه را ادامه دهید و یا تلفن را قطع کنید.

زمانی را برای پرداختن به علایق شخصی خود قرار دهید. کارهایی را انجام دهید که همیشه دوست داشته‌اید ، اگر به نقاشی یا ورزش علاقه دارید در کلاس های هنری یا ورزشی ثبت نام کنید . وقت خود را با انجام کارهایی که دوست دارید بگذرانید و دوستان جدید پیدا کنید.

مثبت بیاندیشید. گفتنش از انجامش راحت تر است. شرایط برای همه یکسان نیست ولی پیدا کردن فعالیت‌ها و دوستان جدید و حرکت رو به جلو با انتظارات معقول این شرایط را آسان‌تر می‌کند.انعطاف‌پذیر باشید. اگر فرزند دارید ، سنت های خانوادگی هنوز مهم هستند اما برخی از آنها ممکن است نیاز به تغییر داشته باشند. تلاش کنید فعالیت‌های خانوادگی جدیدی بسازید.

زندگی به حالت عادی برمیگردد. هرچند این “عادی ” ممکن است با چیزی که آرزویش را داشتید تفاوت داشته باشد.

راهکارهایی برای صحبت با کودکان :

اطمینان بخشیدن و گوش دادن .مطمئن شوید که فرزندانتان خود را مقصر طلاق شما نمی‌دانند.به آن‌ها گوش دهید و نگرانی‌های آن‌ها را درک کنید . مهربان باشید ولی پاسخ های قاطع به سوالات آن‌ها بدهید.

حفظ ثبات و روال زندگی. سعی کنید روال عادی زندگی روزانه و هفتگی فرزندان خود را تا جایی که ممکن است حفظ کنید.

پیشنهاد یک نظم منطقی. کودکان شما بعد از جدایی ممکن است بطور جداگانه وقت خود را با هر یک از والدین بگذرانند ، مطمئن شوید که در مورد زمان خواب ، زمان بازگشتن به منزل و … با همسر سابق خود هماهنگ هستید.

به گفتگو بپیوندید

بازگشت به بالای صفحه